Animela Animela
765
BLOG

Dziś Ukraina, jutro - Polska? ...

Animela Animela Polityka Obserwuj notkę 13

          W stosunku do Ukrainy mam mieszane uczucia. Z jednej strony - sąsiad, więc niechby już był w tej Unii, a z drugiej - według mnie, jest to naród .. dziwny, z przedziwną skazą charakterologiczną - skłonnością do tortur.

         Niemniej jednak - strasznie mi żal tych ludzi zabitych z zimną krwią tylko dlatego, żeby jakiś Janukowycz mógł się utrzymać przy władzy.

         Trzeba sobie jednak zdać sprawę, że żadne europejskie państwo - ani tym bardziej Unia Europejska - nie przyłożą ręki do tego, aby naprawdę pomóc Ukraińcom. I nawt nie chodzi tu o interesy, tylko o to, co kiedyś określano mianem "majestatu władcy".  Po prostu - nikomu nie jest na rękę bunt obywatelski, bo taki sam może się zdarzyć wszędzie. Inna jest sytuacja USA - ale tam taki bunt na razie nie grozi.

         Patrzę na Ukrainę i współczuję tym ludziom, i zastanawiam się: czy u nas dojdzie do tego samego? ... Nastroje są rozhuśtane w taki sposób, że naprawdę wystarczy iskra, aby zapalić tę naszą beczkę prochu. Czy zauważyli Państwo na przykład, jak ogromna jest agresja wśród ludzi? .... Ja to obserwuję codziennie: i nie piszę o osobach wyraźnie dotkniętych obłędem, bo i tych jest ostatnio jakby więcej, tylko o takiej agresji, która się wyraża na przykład celowym, chamskim zajeżdżaniem drogi przez kierowcę. Albo celowe potrącenie przechodnia.  Pewnie każdy zna jakieś przykłady ...

        Za jakiś czas będą wybory do PE, potem - samorządowe. A na końcu te, które zadecydują o być albo nie być wielu osób odpowiedzialnych za katastrofę smoleńską (i wcale nie przesądzam, czy to była zbrodnia - również w przypadku źle przygotowanej wizyty i źle wyszkolonych pilotów winni powinni ponieść konsekwencje - polityczne i karne). A w dodatku afery finansowe, o jakich FOZZ-owcom się nie śniło (jeśli wierzyć CBA) ...

        Chciałabym się mylić, ale jakoś mi się nie wydaje możliwe dobrowolne oddanie władzy. Na to mogli sobie pozwolić bracia Kaczyńscy (tak sądzili - dziś wiemy, że się mylili). Dzisiejsza ekipa władzy oddać nie może.

        I to mnie przeraża....

Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka